Alkaa olla aikas yksitoikkoista tää mun kirjoittelu, ku ain vaan agia, agia ja agia .. :D Noh, lupaan muuttaa nyt loppuviikoksi kirjoituksiani, sillä aksaa ei ole enää tiedossa. Illalla mennään paimentamaan ja jos vaan ennätän, ni kirjottelen siit ennen ku huomenna aamulla suuntaan tyttöjen kanssa loppuviikoksi Jyväskylään. Vähän suunnitelmissa oli, että huomenillalla ajeltas Oodin kanssa Jämsään näyttelyharkkoihin ja tapaamaan Oodin toisen puolen sukua :) Mut tosiaan paimennuksesta toivottavasti kuulette viä ennen ku lähdetään, Jyväskylän reissusta raporttia sitten vasta ens viikon alussa.

Eilen oli siis Hipun ohjatut treenit ja mua kyllä aikas lailla jänskätti, et miten ne menee sen maanantain jälkeen. Mein vuoro oli toisena ja aloteltiin tottistelemalla sen aikaa, ku ekat meni. Hippu on alkanut varmaan jo tottua siihen, et me tottistellaan eka, vähän nykimistä esiintyi radalle päin (ku oltiin siin tosi lähellä, ei näköesteen mahdollisuutta tällä erää), mutta hyvin piti pään kylmänä ja jaksoi tehdä mun kanssa. Itse rata oli tosi kiva, minkä Miira meille oli tehnyt :) Hipun kanssa otettiin osissa ja namikuppipalkalla. Alkuun takkusi ankarasti mun ohjaus ja siitä johtuen koira kuumui ja mä kuumuin kanssa. Pienen alkuärsytyksen jälkeen sain kuitenkin itteni taas kasaan ja lopputreeni menikin sitten sitäkin paremmin. Kun vaan muistas sen, et ite p-i-t-ä-ä olla rauhallinen .. Tai muistanhan mä sen, mut joka tilanteessa se ei ole helpoin toteuttaa :( Mut mä NIIN yritän.

Loppu tosiaan meni hyvin, pieniä ohjausmokia siellä täällä niikun aina mun ollessa kyseessä, mut ei muuta ku koiraa kehuen yrittämään uudestaan. Sehän ei onneksi Hippua haittaa :) Ja paikalleenjättö toimi taas, ei varasteluja. Samoin puomin teki hyvin ja irti eli pääkoppa alkaa olla sen suhteen taas hallinnassa :) Jee! Ylipäänsä Hippu haukkui taas paljon vähemmän ku normisti ja jaksoi keskittyä, oon tosi ylpeä mun pikkumustastani <3 Kyllä me viä siis tästä ja ylöspäin :D Kiitos Miira treeneistä ja neuvoista! :)

Loppuun tähän viä pari kuvaa mein eiliseltä aamulenkiltä Maijun ja shelttien kanssa :) Hirmusesti varjot ja liiankin nopeat shetlantilaiset hankaloittivat kuvaamista (lue: yksikään kuva ei juuri onnistunut), mutta tässä nyt muutamia silti :)

Mukana siis vasemmalta Suniva, Oodi, Hilkka ja Hippu.

Hilkka ja Hippu.

Hippu, Oodi ja Hilkka.

Taas Hippu ja Hilkka (mistä ihmeestä tää kokoonpano taas oikein kumpusi? :D)

Suniva Oodin toimiessa taustapiruna :D