.. ohjatut treenit meinaan ja ne jatkuukin sitten hamaan tulevaisuuteen sinne, missä lunta ei enää ole (voi kun sitä ei tuiskaan ;D). Odotan innolla, mitä blondin kanssa saadaan talvella aikaan, vähänhän tuo oli suunnitelmissa, että sitten keväällä suunnattas kisoihin .. Mutta aika näyttää :)

Ekoissa treeneissä tehtiin viiden esteen pätkissä tekniikkaa. Eka tehtiin muuten simppeli rata, mut siin oli päällejuoksu, mitä oon ehk kerran tehnyt Oodin kanssa joskus Acella sillon peruskurssiaikoina. Ekalla ei mennyt oikein, mun jalat näytti minne sattuu ja Oodi kaahotti putkesta vaan eteenpäin eikä vaivautunut kääntymään ja katsomaan mua hypyn takana. Tokalla ja kolmannella kerralla se menikin sitten esimerkillisesti, huomaa, miten tän ohjaajan vaan pitää saada itsensä oikeaan suuntaan, ni menee koirakin oikeaan suuntaan.

Tokalla kerralla tehtiin sit vähän erilaisempaa versiota, missä pääteemana oli koiran vastaanottaminen ja sitä seurasi ihan helppo putkirallattelupätkä, taas viidellä esteellä. Meille tuo vastaanottaminen on tuttua juttua, kun se on sellanen, mitä oon (jopa :D) itekin osannut treenata, ni sit tein Oodin kanssa myös saman valssilla sekä päällejuoksulla takaaleikkauksella höystettynä. Vastaanottojuttu oli ihan lastenleikkiä, mutta yllätyksenä mä jopa onnistuin valssaamaan oikein :D Siis alanko mä oikeasti oppia!? :D (tai sit se oli vaan ihan puhdas vahinko. kahdesti.) Vika olikin sit haasteellisin ja esimerkiksi Hipun kanssa takanaleikkaus nuin vaikeesta kulmasta ei ois onnistunut mitenkäänpäin. Mutta blondihan veti sen kuin vanha taitaja, ei se vilkasekaan muhun vaiks mä takanaleikkasin sellasen esteen takana, mikä blondin piti hypätä käytännössä katsoen tyhjään, kun putki oli vasemmalla. On Oodi vaan etevä <3

Eilen käytiin sit viä töitten jälkeen Oodin kanssa hallilla, kun pitkästä aikaa päästiin Elinan ja Rosien kanssa treenaamaan :) Tehtiin kaikkea, mitä ei ohjatuissa pääse tekemään eli puomia, A:ta ja keinun loppua. A:n kanssa menee edelleen just niiko pitääkin, puomin kanssa oli eilen vähän hakemista. Heti ku vauhtia tulee lisää, ei paikanhaku olekaan niin helppoa ja Oodi kyllä tömäyttää tassut vauhdilla maahan, mutta voi olla, et koko kroppa tulee perässä. Eli paikan hakua tehtiin eilen taas lyhyemmältä matkalta. Ja arvaan, et Oodin treeniä kyllä haittasi sekin, et olin itse hihnan päässä, kun normisti siä on Sohvi, joka kyllä ihan eri meiningillä osaa Oodia viedä kuin mä :) Mut tärkeetä son joskus ottaa sitä itsekin, ihan vaan just sen erilaisuuden takia, ettei totu samaan. Välissä se menikin puomi tässä jo niin hyvin, että ennätin jo ajatella ilman hihnaakin menoa, mutta treenit opettaa, ettei saa hoppuilla. Ja hyvä niin :)

Kepit oli sit mein eilinen vika todellinen treeni eli tehtiin keppejä sekä 12sta että 6lla niin, et vika kaari oli paikoillaan. Muistan joskus kuulleeni, että tuo mein keppien opettelutyyli on siit hyvä, ettei tarvia erikseen opettaa puolia vaan koira oppii kepeillä niin itsenäiseksi, että se on sama, missä ohjaaja on. Mä sit eilen tein eka oikeelta puolelta ja juoksentelin ties mitä kuvioita siä sivulla ja Oodi teki kepit oikein. Ajattelin sit, et pitää nyt sit kokeilla, josko se toinen puolikin onnistuisi ja sehän onnistui! :) Loppuun tehtiin kuudella kepillä sit useita toistoja toiselta puolelta eikä siin ollut mitään ongelmaa. Nyt siis vaan kulmia hiomaan ja meillä alkas olla kepit hallussa. Huh! Sepäs kävi helposti (vrt. Hippu), mut koputan silti puuta *kopkop* Loppuun hutastiin viereisellä kentällä ollutta riemuympyrää useampi kierros ihan vaan vauhdin riemusta, kivaa oli! :D

Parit näyttelyseisomiset otin sit vielä tokokentällä ja tokoiltiin hetki ennen kuin sit hyvillä mielin suunnattiin kotia :) Tänään on aksavapaa päivä ihan myös mulla, onhan tässä nyt aksattukin jo kolme päivää putkeen :) Töitten jälkeen ei ois ku iltalenkki ja sit saadaan Joni taas Helsingistä kotia ja tää mun yyhooarkeni loppuu <3