1. Jos pidän siitä, se on minun.

2. Jos se on suussani, se on minun.

3. Jos pystyn ottamaan sen sinulta, se on minun.

4. Jos se oli minulla juuri äsken, se on minun.

5. Jos se on minun, se ei koskaan saa näyttää olevan sinun.

6. Jos pureskelen jotain palasiksi, kaikki palaset ovat minun.

7. Jos se vain näyttääkin siltä, että se on minun, se on minun.

8. Jos näin sen ensin, se on minun.

9. Jos leikit jollain ja laitat sen maahan, se on automaattisesti minun.

10. Jos se on rikki, se on sinun minun.

Yllä oleva säännöstö löytyy mm. täältä, mutta alkuperäistekijää ei ole (ainakaan mulla) tiedossa. Vikaa kohtaa oli pakko muokata vähän, sillä Alman omistuslait eivät salli poikkeuksia, kaikki on Alman.

Mistä tämä kaikki sitten lähti? Meillä on koirille iso laatikollinen leluja, jotka ovat pääosin pitkin lattiaa. "Pyhälelut" eli treeneissä käytettävät lelut ovat sitten asia erikseen, mutta muuten leluja ei ole mitenkään rajoitettu. Almalla on kova himo tappaa kaikki lelut ja se ei tosiaan tarkoita jo ennestään elottomien lelujen saamista kuolleiksi vaan ainoa mahdollisuus on suolestaa lelut niin, että niiltä kiskotaan irti sekä päällykarvat että revitään lelu rikki ja sieltä kautta sitten myös kaikki sisälmykset ulos. Ja mä en voi asiaa sietää! Musta on kiva, että koirilla voi olla leluja, niitä ei hajoteta vain hajottamisen ilosta vaan niillä voi ihan leikkiäkin. Niinpä mä ain kiellän, jos nään Almaa väärissä puuhissa eikä mua yhtään innostanut se, että löysin Hipun uusimman unilelukokelaan täysin kuolan peitosta (ja hieman jo reikääntyneenä), sillä tiedän, ettei Hippu ole moneen kuukauteen nukkunut nukkulelun kanssa, kun entinen hapristui kuolasta ja meni halki.

Hippuhan nukkui kuukausitolkulla nukkulelunsa kanssa, enkä ole vielä tähän päivään mennessä keksinyt montaakaan yhtä hellyyttävää asiaa <3 Aina kun pikkumustaa väsytti, lelu suuhun ja säkkituoliin unille. Siinä sitten lelu suussa, silmät nautinnollisesti pilkkien hetki odotettiin unta kunnes lopulta tapahtui lopullinen sammuminen ja aina edelleen lelu suussa. Nukkulelun virkaa ovat tähän asti toimittaneet kaksi eri lelua, mutta ilmeisesti siihen virkaan ei mikä tahansa lelu kelpaa, joten mun viimeisimmän valintani voisi todeta menneen metsään. Toissa iltana oltiin sitten iltapalalla ja Jonille olin juuri aikeissa sanoa, että nyt se Alma aikoo taas hajottaa Hipun nukkulelukokelasta ennen kuin se on edes päässyt oikeasti käyttöön, mutta mitä tekeekin Alma!? Menee makuulle lelun viereen, ottaa suuhunsa lelun ja alkaa silmät lupsaen hyytyä vähitellen siihen. Loppujen lopuksi Alma nukahti (Hipun ex-)nukkulelu suussaan ja otti hyvät unet. Siis Alma!! Nukkuu nukkulelun kanssa!! Vieläkään emme ole toipuneet tästä järkytyksestä ;D

En usko, että tämä nukkulelu tulee koskaan enää Hipulle palautumaan Alman ollessa hyvin omistushaluinen luonne, jatkuu meillä siis edelleen the Nukkulelun metsästys. Toivottavasti sellainen myös Hipulle löydetään, mikäs sen olisi suloisempaa kuin että täällä olisi kaksi nukkulelun kanssa nukkuvaa tytärtä <3

Eikä Alman omistushalu sitten loppunut edes tähän .. Hipun lelun lähdettyä parempaan käyttöön, Hippu meni ja valtasi Alman kissansängyn. Ostettiin Almalle kissoille tarkoitettu sänky kun sinne pääsee uppoamaan kerälle syvälle tyynyihin, mikä on just Almasta lempparia. Hippu ja Oodi nukkuvat siinä toisinaan, eivät ihan mahdu siihen oikeaoppisesti pidempine koipineen, mutta välillä ko. sängyssä on  kuitenkin käytävä nukkumassa. Alma kun sai tarpeekseen lelun kanssa nukkumisesta, alkoi se pommittaa nukkuvaa Hippua kiertämällä sänkyä kuin hai laivaa siihen malliin, että tyhmähän sä oot, jollet tajua, että sun ois aika siit häipyä. Almalle kun ei kelvannut mennä nukkumaan enää nukkulelun kanssa, aina kun on saatava se, mikä toisella on. Kyllä tässä siis välillä saa näiden pehmeämpien puolia pitää, etenkin siinä kohtaa kun kaikkien saatua uudet luut tilanne päättyy siihen, että Alma syö omaa luutaan maaten kahden muun luun päällä ja shelteillä ei ole yhtiäkään. Nyt taas opiskeltuani hieman yllä olevaa lakia, olen hivenen viisaampi ja ymmärtävämpi ;D