.. on välillä siitä syystä tärkeää kolahtaa kellaritasolle ja kovaa ;D Jeps. Tuli kokeiltua ja sattuu kyllä henkisesti vieläkin, vaiks tiedän todellisuuden olevan muuta kuin miltä se mun omassa päässäni just nyt vaikuttaa ..

Aamulla siis herätys ennen kukkoa (tai ainakin noin melkein), jotta ennättää hallille treenimään ennen kriisityön harkkoja. Aamulenkin kautta Annan kyydillä hallille ja pienimuotoinen treeninrakennus. Oodin kanssa otin pätkää ja toistakin ja voi unelma! <3 Ei sitä tunnetta voi sanoin kuvailla, enkä oikeasti tiä, voiko kukaan vastaavia kiksejä ees saada näin yksinkertaisesta menosta :D Ei me vaikeeta pätkää mennä ja ihan perusesteitä, pääosin ain hyppyjä ja putkea, jotta saatas estehakuisuutta ja etenemistä eka vakaalle pohjalle.

Oon yrittänyt koko päivän järkeistää tätä, mut en vaa saa siit selvää .. Takana siis ehk 1,5kk kerta viikkoon hallitreeniä ja sitä ennen pari hassua treeniä ulkona. Ja son ihan kuin Hippua ohjais .. Ja sit ei kuitenkaan ..  Tulee lähelle ja ohjautuu kädellä, kun tarvii ja tykittää esteitä tuhatta ja sataa heti toisena hetkenä. Huh! Muttei hillu, hypi eikä huuda koskaan. Kaikista ällistyttävintä on, et Oodi osaa olla käskystä paikoillaan. Seisten! Ja mä en ees oo sitä sille opettanut .. Hihnoja kun otetaan eteisessä pois, ni siin sanon "oota" ja saavat mennä sitten vasta luvan kanssa. Treeneissä "oota" näköjään tarkoittaa, että seiso törötä paikoillas, kunnes toisin sanotaan. Niinpä mä voin jopa jättää Oodin seisomaan ja mennä ite esteen taa ottaan sitä vastaan :D

Kaukana me ollaan oikean radan tekemisestä, joten turha luulla, et mikään lapsinero kuitenkaan täällä asus .. Tai no siit tiä, mut siis joka tapauksessa iso osa esteistä on viä kesken, enkä niit ottas viä mein "radoille".. Mut asia kerrallaan :) Musta koiran kouluttaminen ei kuitenkaan ole ollut näin helppoa ja yksinkertaista. Ja KIVAA!! :D Onko se sit se kolmas kerta toden sanoo? Vai tuntuisko mikä tahansa koira Hipun jälkeen helpolta? Vai onko se vaan niin, et meillä blondin kanssa jotkut oikeat palikat kolahtaa? Mene ja tiedä ..

Noh, joka tapauksessa oli tiedossa jo aikaa sitten, et kahden viikon päästä kolisee ja (myös) siksi oon koittanut olla realistinen. Oodi on siis ihan hirmu ihana menijä, joka on kyllä edennyt paremmin kuin ees uskalsin kuvitellakaan mein treeneissä. Kuitenkin oon jo hetken oottanut, että joku, joka oikeasti osaa, arviois mein menoa ja sanos, et mikä on hyvää ja mikä huonoa. Just siksi, että itse siin koiran kanssa tehdessä sitä on mahdotonta nähdä. Enkä mä oleta, et ne Acella pyörittelee vaan ihastuksesta päätään, et voi ku te ootte täydellisiä :D Juu, siis en todellakaan!! Korjattavaa ja ideoita löytyy varmasti, mut se on se yksi tärkee syy, miksi sinne mennään. Mut en mä nyt arvannut, et sitä kolisteltiin kellarin puolelle jo tänään, varsinkaan kun alkutreenit oli yhtä naurua, sydäntä pakahduttavaa riemua ja ihan puhdasta ylpeyttä tuosta pennusta.

Koska blondi osaa ain yllättää, niin se ilmeisesti piti myös tehdä tänään. Normisti me ollaan tehty hypyt ponnareilla. Jotenkin en oo kokenut tarpeelliseksi Oodia viä hyppyytellä vaan oon ajatellut, et ponnarit riittää tässä vaiheessa. Anna sit laittoi yhden riman Hertalle, kun alkeiskurssilla olivat rimoilla harjoitelleet ja mä aattelin, et me Oodin kanssa mennään se myös. No eipä menty. Oodi pisti nelijarkajarrutuksen ja katsoi mua, et MIKÄ IHME TUO ON!? Hyppyyttelin moneen kertaan läheltä yli hirmu kehuilla ja ruhtinaallisella palkalla. Silti vähänkään kauempaa tultuna pentu katsoi rimaa edelleen ihmetellen, jarrutti, kiersi ja teki kaikkea muuta kuin imi itseään esteelle niiku normisti. Kyllä me saatiin loppuun onnistumisia ja onnistunutta hyppäämistä riman yli ja tietty lempilelulla palkaten, mutta kyllä se silti jäi mieltä vaivaamaan :( Mitä jos mä nyt jo toisen agilitykoirani mössin .. Kun niinhän mä aina teen .. Mut sit taas positiiviselta kannalta, voi olla, ettei Oodi muista koko juttua ens kerralla, voi olla, et se muuten vaan menee treenaamalla ohi ja en oikeasti usko, et tästä nyt tosi ongelmaa jää. Tää nyt sentäs on pientä siihen verrattuna, mitä Hipun kanssa tekemiäni virheitä oon korjaillut. Ja siinäkin me sentäs onnistuttiin! :D